Forsøgs- og kontrolklasser
Evalueringsdesign med forsøgs- og kontrolklasser til evalueringer af uddannelseseksperimenter eller andet forsøgs- og udviklingsarbejde
I forbindelse med praksiserfaringer fra over 130 uddannelseseksperimenter på 10 uddannelsesinstitutioner, har Uddannelseslaboratoriet udarbejdet en ny evalueringsmetode. Formålet er at inspirere og vejlede uddannelsesinstitutioner i at vurdere, hvilke udviklingsinitiativer der skal forankres i praksis og dermed udvikle og løfte uddannelsernes kvalitet. Analysen danner, sammen med to guides, udgangspunkt for at uddannelsesinstitutioner fremadrettet i højere grad kan evaluere udviklingstiltag og sammenligne med hverdagspraksis.
Læs mere her:
- Guide til evalueringsdesign, undervisere og eksperimentansvarlige
- Guide til evalueringsdesign, koordinatorer og kvalitetsmedarbejdere
- Bilag til Guide for koordinatorer og kvalitetsmedarbejdere: Kvantitativ analyse m.m. til brug for: Evalueringsdesign med forsøgs – og kontrolklasser til evalueringer af uddannelseseksperimenter eller andet forsøgs- og udviklingsarbejde